onsdag 11 februari 2009

En alldeles vanlig, men bra, dag!

Jag hinner aldrig skriva, man skulle ju nästan kunna tro att jag är småbarnsförälder...


Idag har varit en bra dag, på det stora hela. Dottern vaknade visserligen tidigt, vid kl 6, men jag lyckades övertala henne att det inte var morgon än, så hon somnade om och sov till kl 7. Sen gick vi upp och åt frukost, hon såg på TV (Bolibompa och Nickelodeon) och jag läste Nora Roberts Nyckeln till sanningen. Igen! Vissa böcker tycker jag verkligen om att läsa flera gånger, det kanske inte är Nobelpris-litteratur, men böcker som gör mig glad.



Väckte sonen och gav honom mat, åkte sedan till förskolan. Hade bestämt att jag skulle vara med en stund och se vad de gjorde. Ett sådant besök kan man ju i normala fall inte göra, men eftersom jag är föräldraledig så får man ju passa på, det är roligt att få en inblick i dotterns vardag. På förskolan lekte de först med kuddar, sedan satte de på en skiva med gympa-sånger. Sen var det dags för samling, med lite sång, räkneramsor och frukt. Efter det gick de ut och lekte i snön. Jag (och sonen, som jag fick lov att släpa med mig) var med ute en stund, sedan åkte vi hem. Dottern blev lite ledsen när jag gick, men det gick snabbt över.

Sonen fick sedan sova ute i vagnen en stund, medan jag läste vidare... Ibland behöver man ha en slöardag, och jag var vaken sent med sonen igår kväll. Fler tänder på gång, kanske. Trött är jag i alla fall.

Efter lunchen var det dags att hämta hem dottern. Sonen fick mat och lämnades sedan över till sin största storasyster (som han älskar att vara hos), medan jag och dottern åkte till biblioteket och lämnade tillbaka och lånade böcker. Dottern fick med sig fem stycken hem, jag fick nog tag på sju! Vi passade på att köpa vindruvor på Ica, de var billiga. Efter det har vi varit hemma, sonen har fått mellanmål och sover nu sött i vagnen, dottern äter vindruvor och lyssnar på Lady och Lufsen. Själv sitter jag här, men ska snart gå och sätta mig i soffan med min bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar